De kinderen van groep 5 hebben afgelopen schooljaar kennis mogen maken met het leren lezen van muzieknoten en het bespelen van een instrument. Hopelijk heeft deze kennismaking veel kinderen enthousiast gemaakt om verder te gaan in het leren bespelen van een muziekinstrument. Dit kan door deel te nemen aan een blokfluitcursus en slagwerkles voor kinderen uit de groep 4, 5 en 6 van de basisschool. Deze starten in september weer.

Blokfluit cursus:

In deze cursus krijgen de leerlingen een gedegen muziek theoretische opleiding, leren goed noten lezen, en krijgen voorlichting, demonstraties, en hulp en advies bij het kiezen van een instrument.

Het streven is de instrumentkeuze te laten plaatsvinden bij het begin van het nieuwe schooljaar van 2018/2019.

De blokfluitlessen worden op woensdag in het begin van de middag gegeven in de Einder door Tjeu Snoek.

De kosten bedragen € 4,- per les in groepsverband.

Voor meer informatie en aanmeldingen kunt U contact opnemen  met Tjeu Snoek, tel. 0495-543253 of

0624-772966, of loop even binnen in De Einder op woensdag tussen 13.00 en 14.00 uur of op donderdagavond tussen 18.30 en 19.30 uur.

Slagwerkles:

Kinderen die kiezen voor slagwerk kunnen zonder blokfluitcursus direkt starten als slagwerker. De leerlingen krijgen een gedegen slagwerkopleiding, leren goed noten lezen en mogen na een jaar al meespelen in het C-orkest.

Slagwerkles wordt op woensdag in De Einder gegeven door Guido Pouwels. De leerlingen krijgen een kwartier slagwerkles en de kosten zijn € 237,50 per jaar. Hiervoor krijgen de leerlingen 38 weken les. Het lesgeld kan per kwartaal betaald worden.

Voor meer informatie en aanmeldingen kunt u contact opnemen met Guido Pouwels, tel. 0650-282292.

Muziekles voor volwassenen:

Ook is er voor volwassenen de mogelijkheid om muziekles te volgen. Dit kan blokfluit, slagwerk of een ander instrument zijn. Heb je al een muzikale achtergrond dan kun je direct beginnen met een instrument.

Wij bieden u 3 gratis lessen aan waarna u beslist of muziek maken ook iets voor u is.

Voor algemene informatie over de muziekopleiding kunt u contact opnemen met jeugdcoördinator Frank van Meijl (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. / 06-24418759).

5 nov 17
EWWF Festival