De kinderen van groep 5 hebben afgelopen schooljaar kennis mogen maken met het leren lezen van muzieknoten en het bespelen van een instrument. Hopelijk heeft deze kennismaking veel kinderen enthousiast gemaakt om verder te gaan in het leren bespelen van een muziekinstrument. Dit kan door deel te nemen aan een blokfluit- of slagwerkcursus voor kinderen uit de groep 4, 5 en 6 van de basisschool. Deze zijn in september weer gestart.

Blokfluitcursus:

In deze cursus krijgen de leerlingen een gedegen opleiding in muziektheorie en leren ze noten lezen. Verder krijgen ze voorlichting, demonstraties en advies bij het kiezen van een instrument.

Het streven is om een instrument te kiezen aan het begin van het nieuwe schooljaar 2018/2019.

De blokfluitlessen worden op woensdag in het begin van de middag gegeven door Tjeu Snoek in de Einder. De kosten bedragen € 4,- per les in groepsverband.

Voor meer informatie en aanmeldingen kunt u contact opnemen  met Tjeu Snoek, tel. 0495-543253 of 0624-772966. U mag ook gerust even De Einder binnen lopen op woensdag tussen 13.00 en 14.00 uur. Op donderdagavond tussen 18:15 en 19:45 uur repeteren de jeugdorkesten, ook dan bent u van harte welkom om een keer te komen kijken.

Slagwerkcursus:

Kinderen die kiezen voor slagwerk kunnen zonder blokfluitcursus direct starten als slagwerker. De leerlingen krijgen een gedegen slagwerkopleiding, leren goed noten lezen en mogen na een jaar al meespelen in de C-slagwerkgroep.

Slagwerkles wordt op woensdag in De Einder gegeven door Guido Pouwels. De leerlingen krijgen een kwartier slagwerkles en de kosten zijn € 237,50 per jaar. Hiervoor krijgen de leerlingen 38 weken les. Het lesgeld kan per kwartaal betaald worden.

Voor meer informatie en aanmeldingen kunt u contact opnemen met Guido Pouwels, tel. 0650-282292. U mag ook gerust een keer komen kijken op de repetitie van de jeugdslagwerkgroepen, woensdag in De Einder tussen 17:15 en 19:00 uur.

Muziekles voor volwassenen:

Ook voor volwassenen is er de mogelijkheid om muziekles te volgen! Dit kan blokfluit, slagwerk of een ander instrument zijn. Hebt u al een muzikale achtergrond dan kunt u direct beginnen met een instrument.

Wij bieden u drie gratis lessen aan waarna u beslist of muziek maken iets voor u is.

Voor algemene informatie over de muziekopleiding kunt u contact opnemen met jeugdcoördinator Frank van Meijl (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. / 06-24418759).

Kerstvoorstelling "Sterrenstof"
10 feb 18