Muziekvereniging Juliana is op zoek naar een nieuwe tambour-maître.

Wanneer de vereniging over straat marcheert, heeft de tambour-maître de belangrijke taak leiding te geven aan het korps. Met speciale commando's zorgt hij dat iedereen netjes tegelijk vertrekt en bepaalt hij de route. Bij aankomst op de plek van bestemming zorgt hij dat de muzikanten zich opstellen voor het publiek. Met zijn enthousiasme en uitstraling is hij als het ware het trotse boegbeeld van de vereniging als die zich presenteert op serenades en andere gelegenheden.

Dat in de tekst hiervoor steeds in de "hij"-vorm wordt gesproken betekent zeker niet dat de tambour-maître altijd een man moet zijn. Ook een vrouw zou deze functie prima kunnen vervullen.

Als u interesse heeft, biedt Muziekvereniging Juliana u een cursus aan, waarin u alle kneepjes van het vak bijgebracht krijgt. Nieuwsgierig geworden? Stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Kerstvoorstelling "Sterrenstof"
10 feb 18