En dit zijn ze dan, de Maestro’s!

(van links naar rechts op de foto, net voor hun bekendmaking) Wilma Veltman, Yara Peters, Denis van Eijk, Guido Schoolmeesters, John van den Eijnde en Tonny van Gemert  werden donderdag 13 september spectaculair onthuld in De Einder. Zij krijgen de unieke gelegenheid om een orkest van ruim 60 muzikanten te gaan leiden en te strijden om de titel “Maestro 2019”!

De twee voorrondes vinden plaats in gemeenschapshuis De Einder. Tijdens de eerste voorronde op zaterdag 1 december zullen ze ieder één klassiek stuk dirigeren. Als enige voorbereiding hiervoor ontvangen zij een opname van dit stuk. Na deze vuurdoop volgen ze een aantal workshops. Ze stomen zich dan klaar voor het tweede muziekstuk, een musicalwerk, dat ze gaan dirigeren op zaterdag 22 december. In de tussentijd repeteren ze ook een aantal keren met het orkest. Iedere kandidaat krijgt ook een “buddie” en een “master” toegewezen voor persoonlijke coaching.

Hierna gaan alle kandidaten door naar de finale op zaterdag 12 januari in de bedrijfshal van Groentekwekerij Van den Einden aan de Nieuwendijk in Someren-Eind. Dan dirigeren alle Maestro’s twee werken.

Een deskundige jury, bestaande uit Tjeu Snoek, Magda Schoolmeesters en Wil Lomans, beoordeelt de kandidaten. Het aantal behaalde punten uit de voorrondes en de prestaties in de finale worden bij elkaar opgeteld. Samen met het resultaat van een stemming via social media wordt uiteindelijk bepaald wie de twee best scorende kandidaten zijn. Die twee dirigeren het finalestuk. Na afloop hiervan beslissen de leden van het harmonieorkest samen wie zich de grote “Maestro 2019” van Muziekvereniging Juliana mag gaan noemen. We zien u graag op 1 en 22 december en tijdens de grandioze finale op 12 januari!

voorronde 2 MAESTRO
12 jan 19