Programma Koningsfestival

KONINGSFESTIVAL

Het Einderplein in Someren-Eind is op woensdag 26 en donderdag 27 april weer het decor voor het Koningsfestival. Het Einderplein wordt omgetoverd tot festivalterrein waarbij Koningsnacht in het teken staat van live-muziek. Op Koningsdag zelf zijn er volop activiteiten voor jong en oud!

Koningsnacht

Op woensdagavond 26 april start het programma van Koningsnacht om 19:00 uur. Twee bands vullen het programma van de vooravond van Koningsdag, Frendz Ferdinand en feestband Qnøt!

Frendz Ferdinand covert de Britse band Franz Ferdinand, bekend van hits als Take Me Out, No You Girls en Do You Want To. Deze band, met een aantal bekende Somerense muzikanten in de gelederen, was afgelopen jaar o.a. te zien op Nirwana’s Tuinfeest!

De afsluiter van Koningsnacht is Qnot. Een 9-koppige band compleet met blazerssectie die zorgt voor een vetvolle sound, waarbij show en de nodige danspasjes niet zullen ontbreken. Top 40, Golden Oldies, Soul, Dance, Rock, 70’s, 80’s, 90’s, 00’s… Het komt allemaal voorbij tijdens hun spetterend optreden.

De entree voor deze avond is € 5,-.

Koningsdag

Fiets versieren op het plein en Dansworkshop

Alle kinderen van groep 1 t/m 8 worden om 9:00 uur verwacht op het Einderplein met  hun fiets, bolderkar, skeelers of wat dan ook. Op het plein liggen materialen en versieringen klaar, die gebruikt kunnen worden om alles om te toveren tot een fantastisch Koningsdag-voertuig. Als iedereen klaar is trekken de deelnemers in een optocht door Someren–Eind. Dit zal tot ongeveer 10:00 uur duren. Het B-orkest van Muziekvereniging Juliana geeft daarna nog een miniconcert op het podium van het Einderplein.

Om 10:30 uur start, in samenwerking met Dansschool Hellendoorn, een stoere Dansworkshop. Kinderen kunnen zich hiervoor opgeven met het formulier dat op basisschool De Vonder wordt uitgedeeld. Zorg dat je makkelijk zittende kleding en je “dansschoenen” aan hebt!

Rond 12:00 uur reiken Prins Marcel d’n Derde en Prinses Elles de prijzen uit voor de mooist versierde voertuigen. Ook treden dan alle kinderen op die deelgenomen hebben aan de dansworkshop.

Beachvolleybal

Om 12:30 uur start het beachvolleybal. Het festivalterrein is in de tussentijd omgetoverd tot een Bounty-strand waar de teams zullen gaan strijden voor de titel.

Wil jij met een team meedoen? Inschrijven kan vanaf nu door een e-mail te sturen met jouw teamnaam naar: koningsfestival.somereneind@gmail.com.

Inschrijfgeld per team is € 25,-, waarvoor je een leuke goodie-bag ontvangt om met je teamgenoten de dag energiek door te komen! Een team bestaat uit minimaal vijf personen (reserve/wisselspelers zijn toegestaan!). Minimumleeftijd is 15 jaar.

De sportieve strijd eindigt om 17:00 uur in een spectaculair finalespel.

Direct na het finalespel starten Die Partykanonen. Deze 9-koppige d’Endse feestband speelt het complete repertoire van Dieter Thomas Kuhn. Deze Duitse cult-artiest heeft de uptempo schlager tot een nieuwe kunstvorm verheven. Nummers als “ Marmor,stein und Eisen“, “Anita”, “Wann wirds mal wieder richtig Sommer” komen in letterlijk en figuurlijk rap tempo voorbij. Zij zullen het plein onderdompelen in een sfeertje van ‘ Liebe und Lust”, Zonnebloemen en Flowerpower. “Seid umarmt, geküsst, geherzt, geliebt und auf Händen getragen”. Een waardige Koningsfestival-afsluiter!

Houd voor actuele informatie over het Koningsfestival Facebook, Twitter en andere media in de gaten!