180324GrootSomerensSlagwerkconcert1

Groot Somerens Slagwerkconcert

180324GrootSomerensSlagwerkconcert1

Op zaterdag 24 maart geven de vier slagwerkgroepen uit de gemeente Someren een gezamenlijk concert in De Ruchte. Dit begint om 20:00 uur en de entree is gratis.

In navolging van het concert dat alle harmonie- en fanfareorkesten uit Someren regelmatig in sporthal De Postel geven, organiseren nu de slagwerkgroepen samen een concertavond. Hiervoor is als locatie De Ruchte gekozen, omdat slagwerkmuziek hier qua akoestiek beter tot zijn recht komt. Bovendien kan de bezoeker hier vanuit een comfortabele theaterstoel genieten van de muziek!

Elke vereniging heeft een speeltijd van 20 minuten. Op het podium is een basisopstelling van instrumenten aanwezig, zodat de wisselingen snel kunnen plaatsvinden. Muziekvereniging Somerens Lust treedt als eerste op, gevolgd door Juliana uit Someren-Eind en St. Willibrordus uit Lierop. Slagwerkgroep St. Jozef uit Someren-Heide sluit dit unieke concert af.