180308Logo Koningsfestival2018klein

Tiende Koningsfestival

180308Logo Koningsfestival2018klein

Wie jarig is trakteert! Dat is het motto van het tiende Koningsfestival op het Einderplein in Someren-Eind op donderdag 26 en vrijdag 27 april. Koningsnacht staat in het teken van livemuziek. Op Koningsdag zelf zijn er volop activiteiten voor jong en oud. Twee bands sluiten het festival ’s avonds ook weer muzikaal af.

Koningsnacht

Koningsnacht start om 19:00 uur met de band 30past7. Deze pop-rock coverband bestaat uit zes energieke jonge honden die graag hun covers, mash-ups en medleys door het hele land heen blazen. Ze speelden al in het voorprogramma van Guus Meeuwis, Miss Montreal, Memphis Maniacs, Dries Roelvink, BZB en Nielson. En nu staan ze gewoon tijdens Koningsnacht in Someren-Eind! Entree voor deze avond is € 5,-.

Koningsdag

Programma voor de kinderen van de basisschool

Het Oranjecomité heeft een mooi programma in elkaar gezet voor de jeugd van de basisschool. Zo is er vanaf 9:00 uur op het Einderplein gelegenheid om je fiets of ander vervoermiddel te versieren, waarna een optocht door de straten van Someren-Eind volgt.

Het jeugdorkest van Muziekvereniging Juliana geeft na deze optocht een concert op het Einderplein.

Aansluitend is er voor groep 0 t/m 5 een Vossenjacht, groep 6 t/m 8 kunnen meedoen aan Crazy 88.

Beachvolleybal

Om 12:30 uur start het beachvolleybaltoernooi, maar ook voor de niet-sporters is er op het Einderplein voldoende te beleven. Een beachbar, kinderspeelparadijs en chillhoek maken het strandfeest compleet.

De sportieve volleybalstrijd eindigt om 17:00 uur in een spectaculair finalespel.

Twee bands op Koningsdag

Direct na de beachvolleybalfinale start het muzikale programma met twee bands, speciaal voor de tiende verjaardag van het Koningsfestival. De vrijdagavond leent zich hier bovendien perfect voor!

Jam Pilots zullen het spits afbijten. Deze band, afkomstig uit Someren-Eind laat met hun rockcovers van o.a. Foo Fighters, Pearl Jam, Royal Blood en Volbeat niets aan duidelijkheid te wensen over; gitaren inpluggen, aftellen en gaan. Alles wat je hoort is live en vol energie zullen de vier rockers hun muziek op het publiek gaan afvuren!

Afsluiter dit jaar zou de band Burmingham zijn. Deze band heeft echter helaas verstek moeten laten gaan, maar hiervoor is een prima vervanger gevonden: Stunning Suzy!

Als Classic Rock en Marilyn Monroe een liefdesbaby zouden krijgen, zou dat Stunning Suzy zijn. Deze band speelt nummers die menigeen bekend in de oren zullen klinken en hiermee veroveren ze de harten van velen. Met nummers van Queen, The Who, Dooby Brothers en zelfs de Police hebben ze een voorliefde voor platen die nog niet zijn grijsgedraaid.

Kortom, alweer een topband op het podium van het Koningsfestival!