Erelid Hein van der Linden overleden

Donderdag 25 januari bereikte ons het droevige bericht dat erelid Hein van der Linden op 88-jarige leeftijd is overleden. Hein was vanaf 1949 lid van onze vereniging en heeft in die jaren een grote staat van dienst opgebouwd. Op de foto ziet u hem tijdens zijn 60-jarig jubileum in 2009.

Zijn eerste instrument was een tuba, maar al snel schakelde hij om naar klarinet. Dat instrument is hij binnen het harmonieorkest altijd blijven spelen. In al die jaren dat hij actief muzikaal lid was, zijn de repetities die hij oversloeg op één hand te tellen, Hein was er eigenlijk altijd. Hij voerde kleine herstelwerkzaamheden aan muziekinstrumenten uit en gaf les aan jeugdige muzikanten. Ook was hij 30 jaar lid van d’Einder Muzikanten, destijds nog “Hoempa” genaamd. Dit leverde hem de bijnaam “Hoempa-Hein” op. De laatste jaren was hij meer op de achtergrond aanwezig, maar hij bleef nog altijd verbonden met de Muziekvereniging.

Wij wensen zijn familie veel sterkte toe bij dit verlies.