Muziekvereniging Juliana maakt concertreis naar Willingen en Eimelrod

Afgelopen Pinksterweekend maakten het harmonieorkest en de slagwerkgroep van Muziekvereniging Juliana een concertreis naar het Duitse Willingen en Eimelrod. Na een lange periode van veel voorbereidend werk met contacten over en weer was het de organisatie gelukt om een mooi concertprogramma in elkaar te zetten.

Dat programma begon op zaterdag met een buitenconcert bij Café Restaurant Aufwind in Willingen. Vlak naast de skischans en de 100 meter hoge Skywalk-hangbrug konden de bezoekers op het terras genieten van het eerste concert van het harmonieorkest en de slagwerkgroep, met daarvoor ook nog van een optreden van d’Einder Muzikanten.

Op zondag werd koers gezet naar het enkele kilometers verderop gelegen Eimelrod. Dit dorp vierde in het Pinksterweekend zijn 1000-jarig bestaan. Het harmonieorkest trad ‘s middags op in een park, dat midden in het dorp lag. Daar rondom heen stond een markt opgesteld waar het een drukte van belang was. Het concert kwam hierdoor goed tot zijn recht en was eigenlijk een voorprogramma van wat er die avond in de grote feesttent stond te gebeuren. Die tent stroomde rond 20:00 uur helemaal vol met nieuwsgierige Duitsers die wel eens wilden weten wat die Hollanders hen zouden gaan laten horen. Met een uitgekiend repertoire, helemaal toegesneden op de Duitse muziekliefhebber, zorgden de muzikanten van het harmonieorkest en de slagwerkgroep compleet met zangers en zangeressen ervoor dat ze in Eimelrod de naam “Musikverein Juliana” niet snel meer zullen vergeten. Veel nummers werden uit volle borst meegezongen, er werd gedanst en polonaises kwamen voorbij. Na twee toegiften werd er zelfs nog om een derde geroepen, maar het was mooi geweest. Een DJ nam het muzikale woord over en zo was er voor iedereen nog een paar uur tijd om volop na te genieten van dit succesvolle optreden.

Op maandag werd de reis afgesloten met een concert op de kiosk bij het Kulturpark in Willingen, waarna de bus weer richting Someren-Eind vertrok. Iedereen kon terug zien op een zeer geslaagd weekend, waarin Muziekvereniging Juliana in Willlingen en Eimelrod een prachtig visitekaartje af gaf.