jubileum 300x251

Jubilarissen 2018

jubileum 300x251

Op zaterdag 14 april huldigt Muziekvereniging Juliana uit Someren-Eind vier jubilarissen. Ruud van Doorn en Loes van der Kampen zijn 25 jaar lid, Willy Kuijpers en Jozef Vereijken 40 jaar.

De jubilarissen zullen door de Muziekvereniging thuis worden afgehaald met een serenade. Vervolgens verzorgt het jeugdorkest om 15:00 uur een concert in De Einder met als titel: Jong Gedaan is Oud Ge(jubi)leerd. Alle belangstellenden zijn hierbij van harte welkom.

Van 17:00 tot 18:00 uur kunt u de jubilarissen feliciteren tijdens de receptie in zaal De Plattevonder in Someren-Eind.

Loes van der Kampen begon op 8-jarige leeftijd met haar muziekopleiding. Ze wilde het liefste met slagwerk beginnen, maar hier was de toen genaamde drumband nog wat te behoudend voor ingesteld. Tijdens serenades die ze zag ontstond de liefde voor de hoorn en dit instrument bespeelt ze nu nog steeds in het harmonieorkest.

Vanaf 1999 is ze lid van d’Einder Muzikanten waar ze alt-trombone speelt. Sinds vorig jaar is ze actief in het bestuur van de Muziekvereniging, hier behartigt ze de zaken rond de jeugdopleiding en jeugdorkesten.

Ruud van Doorn woonde in zijn jonge jaren in Heeze, waar hij op 10 jarige leeftijd met een paar vrienden op slagwerkles ging. Dit was echter maar van korte duur, zijn vrienden stopten en hij ook. Hij kreeg verkering met Marie-Louise de Groot, die trompet speelde bij Muziekvereniging Juliana. De muzikale vonk sloeg over en hij ging op trompetles. Toen het harmonieorkest optrad in Maring in Duitsland viel hem het mooie geluid van de bariton op. Dit werd uiteindelijk zijn instrument, ook bij d’Einder Muzikanten.

Jozef Verijken startte zijn lidmaatschap bij Juliana als schellenboomdrager, daarna heeft hij het vaandel gedragen als de harmonie de straat op ging voor serenades. Bestuurlijk was hij 12 jaar actief. Hij verrichtte veel hand- en spandiensten in de “dagploeg” tijdens de Muziekfeesten en was ook lid van het comité dat dit evenement organiseerde. Hij maakte zelf een aantal hangtafels die niet alleen in de tent van de Muziekfeesten gebruikt werden, maar ook nu nog steeds verhuurd worden. Inmiddels is hij 10 jaar commissaris.

Willy Kuijpers is 40 jaar lid en al die tijd commissaris geweest. Destijds werd hij nog gevraagd door oud-voorzitter Sjef Wijnen. Tijdens zijn lidmaatschap heeft hij zich op veel manieren verdienstelijk gemaakt voor de vereniging, onder andere met de donateursacties. Zijn zakelijke contacten kwamen vaak goed van pas, zo regelde hij de verwarming van de feesttent tijdens de Muziekfeesten.