Jubilarissen Muziekvereniging Juliana

Op zaterdag 22 april huldigt Muziekvereniging Juliana uit Someren-Eind vier jubilarissen. Mieke Wijnen is dan 25 jaar lid, Alwin van der Linden 40 jaar. Henk Wijnen en ere-lid Tonny Wijnen vieren hun 60-jarig lidmaatschap.

De jubilarissen zullen door de Muziekvereniging thuis worden afgehaald met een serenade. Vervolgens is er om 15:00 uur een Heilige Mis in de kerkruimte in De Einder. Van 17:00 tot 18:00 uur kunt u uw felicitaties overbrengen tijdens de receptie in Zaal De Plattevonder aan de Nieuwendijk in Someren-Eind.

Mieke Wijnen speelt klarinet in het harmonieorkest. Ze is ook lid geweest van de Big Fun Band, waar ze altsax speelde. Verder is ze al 17 jaar klarinettiste bij d’Einder Muzikanten.

Alwin van der Linden is al op de lagere school begonnen met trommelen. Na een paar jaar les en oefenen mocht hij eindelijk bij de drumband. Na vijftien jaar kleine trom te hebben gespeeld kwam de vraag om de grote trom over te nemen van “de grote baas van de drumband”, Jan van den Eijnde. Sinds de muziekstijl van de drumband meer naar melodisch veranderde speelt hij ook bij veel stukken basgitaar. In de tussentijd is hij ook verschillende jaren lid geweest van de Big Fun Band, waar hij met percussie begon en eindigde met gitaar. Bij d’Einder Muzikanten startte hij 12 jaar geleden als bekkenist en reservespeler op de grote trom. Ondertussen speelt hij daar ook basgitaar en sousafoon en ondersteunt hij het jeugdorkest op blaasbas.

Het eerste instrument van Henk Wïjnen was de kleine trom. Al snel zag hij dat dit niet was wat hij zocht en stapte hij over op cornet en later op trompet. Samen met zijn broer Jos richtte hij in 1973 de Big Band op, zodat Jos de ervaringen van de dirigentencursus die hij volgde in praktijk kon brengen. Vanaf de oprichting is Henk lid van de Big Fun Band, waarvan hij ook een tijd voorzitter is geweest. Toen er bij de harmonie een tekort aan tenorsaxofonisten was heeft hij dit instrument bijna 7 jaar bespeeld. Daarna werd het weer tuba en tegenwoordig speelt hij weer mee bij de trompetten. Naast 60 jaar bij de harmonie is Henk ook al 52 jaar lid van d’Einder Muzikanten .

Tonny Wijnen begon samen met zijn broer Henk als 7-jarige met de kleine trom. Ook hij koos uiteindelijk voor een blaasinstrument, eerst voor trompet en uiteindelijk de klarinet. Hij is één jaar lid geweest van de d’Einder Muzikanten en heeft 16 jaar altsaxofoon bij de Big Fun Band gespeeld. Tonny was bestuurlijk zeer actief en is lid geweest van diverse commissies (opleiding, kascommissie, jubilarissen). Verder was hij 9 jaar voorzitter van het comité Muziekfeesten. Vanaf 2005 zat hij een tijd in het bestuur van de harmonie, vanuit die functie was hij lid van de muziekcommissie en de jeugdcoaching. In 2014 werd Tonny vanwege zijn vele verdiensten voor de vereniging benoemd tot erelid. In zijn woonplaats Asten-Heusden is hij ook lid van Harmonie St. Antonius, waar hij nog steeds klarinet speelt.